Zázrak jménem kokosový olej

7:50:00 AM

Po dlouhé době vás všechny opět zdravím :)

Myslím si, že o kokosovém oleji slyšel snad každý a já samozřejmě taky :) No, a když jsem nedávno byla v DM drogerii a viděla malou skleničku tohoto oleje, rozhodla jsem se, že ho prostě koupím a uvidím, jestli ten obří povyk opravdu má své opodstatnění. 

Já koupila 100 ml skleničku od firmy Purity Vision a stála cca 90 Kč. Ještě měli větší balení, ale řekla jsem si, že na vyzkoušení bude stačit menší verze. První věc, které si po otevření všimnete je omamná kokosová vůně - prostě Rafaelo ve skleničce :D. Co se týče konzistence - většina skleničky je v takovém polopevném stavu a vrchní vrstva je více tekutá. Pokud olej naberete do ruky, vlivem tělesného tepla se začne okamžitě rozpouštět.



No a na co se dá "kokosák" použít? :) 
Je to olej (podle všeho nejzdravější olej na světě), takže ho můžete použít na vaření nebo pečení. Kokosový olej se déle tráví a tak dodává organismu potřebnou energii postupně. Proto je dietology doporučován při redukci váhy. Můžu potvrdit, že když uvaříte jídlo na kokosovém oleji, budete mít mnohem déle pocit sytosti :)
Dalším využitím jsou zábaly na vlasy. Já to dělám tak, že si večer umyju vlasy šamponem, lehce vysuším ručníkem, potom aplikuji olej a vlasy zamotám třeba do starého trička. S olejem jdu spát a ráno vlasy znovu umyju šamponem a nakonec aplikuji kondicionér. Vlasy jsou krásně lesklé a vyživené. Navíc mám teď nové melíry, takže si myslím, že extra výživu vlásky ocení :)
Olej můžete využít při odličování make-upu a také jako hydratační krém. Olejové báze velice rychle narušují vrstvu make-upu, kterou na pleti máte a navíc pleť nevysuší. Co se týče použití jakožto pleťový krém - já mám mastnou pleť, tak jsem se nejdřív bála, ale vlastně je to tak, že pokud na mastnou pleť nanesete olej (kokosový nebo beauty oil), vaše pleť si bude myslet, že svého přirozeného oleje vytvořila už dost a s postupem času se tedy produkce kožního mazu velice sníží (chápete? :D musíte svou pleť oklamat :D). Takže já si večer umyju obličej, použiju pleťovou micelární vodu a poté aplikuji malé množství kokosáku. Někdy přidám i běžný oční krém. Ráno je pleť krásně jemná a navíc voníte jako kokos :P.
Kokosový olej můžete samozřejmě použít i jako tělové mléko, ale pozor, je hodně mastný, takže si neplánujete, že se hned oblečete do parádního outfitu :D :)
No a posledním příkladem, jak se dá tento pomocník využít, je na bělení zubů. Ne, nezbláznila jsem se :D Když si vyčistíte zuby normálně pastou, poté na prsty naberete trochu oleje a zuby s ním "namasírujete", v řádu týdnů uvidíte znatelné zesvětlení. Můžete si na netu najít, jak toto funguje, ale i kamarádka, která chodila na profesionální bělení mi říkala, že po dokončení procedur ji hygienistka řekla, že pro udržení bílého efektu má dále používat kokosový olej. Takže ano, funguje to :)

Olej nemá žádnou divnou pachuť - mně přijde spíše neutrální, možná trochu nasládlý. 

Tak co? :) Máte zkušenosti s kokosovým olejem? Pokud ano, určitě mi napište do komentářů pod článkem. Já osobně olej doporučuji. Co se týče vaření, asi bych s ním nenahrazovala všechny tuky, ale pro občasné zpestření, proč ne? :) 


To je pro dnešek vše a já se na vás budu těšit u dalšího článku :)


Mějte se a smějte se :)))

You Might Also Like

0 komentářů

Děkuji za komentář :))

Napište mi :)

Name

Email *

Message *

Popular Posts