American pancakes & Chia pudding | Yummy & healthy breakfast

10:29:00 AM

Ahoj všichni :)

Další jídlový článek - hurá hurá :). Nedávno jsem si řekla, že si dopřejeme pořádnou snídani a rozhodla jsem se pro chia puding a naprosto božské americké palačinky, které jsem už několikrát doma dělala. Chia puding jsem připravila den předem, palačinky pochopitelně až ráno. A proč se s vámi nepodělit o tyhle super recepty, po kterých se budete zaručeně olizovat až za ušima? :) Pokud mě sledujete na Instagramu, tak jste tyhle dobroty už viděli, ale podruhé to určitě neuškodí :D.


Chia puding je naprosto bleskový recept, který máte hotový doslova za 10 minut. Na palačinky si vymezte trošku víc času, protože smažení trvá trochu déle. Ale stojí to za to :). Za takovou snídani by se ani v restauraci nebo v hotelu nestyděli.


Americké palačinky - cca 3 porce:

115 g hladké mouky
140 ml mléka
3 vejce
1 lžička kypřícího prášku
2 lžičky cukru nebo lžíce agávového sirupu
špetka soli 

V míse smícháme mouku, mléko, kypřící prášek, cukr a žloutky do hladkého těsta. Bílky lehce osolíme a elektrickým šlehačem vyšleháme hustý sníh, který tvoří pevné špičky, když metličku vytáhnete. Potom už jen stačí sníh opatrně vmíchat do těsta. Moc to nepřehánějte, aby vám sníh neslehl, to by potom celé ztratilo smysl. Já jsem tentokrát přidala ještě pár kapek vanilkového extraktu, který dal palačinkách jemnou vanilkovou chuť. Určitě ale přidejte jakoukoliv příchuť máte rádi a nebo je nechce bez příchuti - i tak jsou dobré. V originálním receptu není cukr, mně ale chutnají trošku přislazené.

Pak už jen stačí si pořádně rozehřát nepřilnavou pánev a sběračkou nalít trochu těsta na pánvičku. Já nechávám plamen docela silný, abych u plotny nestála půl dne :D. Jakmile se vám začnou na povrchu lívance dělat bublinky, stačí placičku opatrně obrátit. Pak už jen tak 2 minuty nechat opéct druhou stranu a hotovo :). Z této dávky mi vychází 8 větších lívanců. Jsou opravdu syté, takže ve dvou máme trochu problém je sníst. Pro 3 by to mělo být akorát :). Díky sněhu z bílků jsou úžasné nadýchané a chutnají prostě božsky. 

Na ozdobu používáme různé sirupy, ořechová másla, šlehačku a ovoce :). Zkrátka cokoliv vám chutná a co najdete doma v ledničce nebo v míse s ovocem. 



Chia puding s mangovým pyré - 2 porce:

3 lžíce chia semínek
cca 200 mililitrů kokosové mléka (lze použít i obyčejné, sojové nebo i vodu)
lžíce sirupu z agáve nebo medu
mango 

V misce smícháme semínka s tekutinou, celou směs potom osladíme medem nebo sirupem. "Vykucháme" mango, rozmixujeme ho na kaši a rovnoměrně rozdělíme do dvou skleniček. Na vrstvu pyré přidáme směs chia s mlékem a dáme do lednice. Nejlépe je nechat semínka bobtnat přes noc, ale pokud budete nedočkaví, dejte tomu alespoň 3-4 hodiny. Semínka dokážou natáhnout hrozně moc vody a jejich slizové obaly tak vytvoří pudingovou konzistenci. 

Vrh pudingu můžete odzdobit ještě čerstvým ovocem a pak už si jen pochutnat :). Tento zdravý puding je neskutečně sytý a je to i perfektní svačina do školy nebo do práce. Mango můžete zaměnit za banán, jahody, borůvky a nebo ho můžete mít i bez ovoce. Fantazii se meze nekladou. 


A to je asi vše :). Doufám, že si pochutnáte stejně jako my :). Sledujte mě na Instagramu @doubryyy a taky můžete odebírat tento blog, abyste nepřišli o žádný budoucí článek :).

Mějte se a smějte se :)))

You Might Also Like

0 komentářů

Děkuji za komentář :))

Napište mi :)

Name

Email *

Message *

Popular Posts