Jednoduchá, rychlá a zdravá snídaně! | Banánový Mug Cake

5:57:00 PM

Long time, no see :))

Nebojte, pořád žiju :) Jen mě vysokoškolský život trošku zaskočil a pohltil :). Objevování všeho nového, mnoho nových kamarádů. Pořád navíc dojíždím domů na tréninky, takže hodně času trávím v autobuse :). Pokud byste chtěli samostatný článek na vysokoškolský život v Praze, tak mi napište do komentářů a já vám napíšu, co všechno jsem za poslední 2 měsíce zjistila, objevila, co mě překvapilo a co je naopak nad očekávání v pohodě :). 
Na víkendy se ale vracím domů a pokaždé si dopřeji pořádnou snídani, protože na koleji zvládám možná tak ovesnou kaši nebo nějaké lupínky s mlékem :D. Takže jsem si řekla, že bych vám mohla ukázat úplně mega jednoduchý recept na hodně sytou snídani. Není to žádný zázrak pod sluncem a ani to není nic originálního, ale je to asi moje nejoblíbenější sladká snídaně - mluvím o mug caku!


Po internetu běhají určitě desítky receptů na různé druhy tohoto koláčku. Já mám nejraději banánový a to i proto, že banány máme téměř vždy doma. Je to skutečně jednoduché, ale zdravé a syté. Potřebujete jen pár ingrediencí, které jsou jednoduše dostupné.

Budete potřebovat:
                          - 50-60 gramů ovesných vloček
                          - 1 vejce
                          - banán
                          - med
                          - burákové máslo
                          - mléko
                          - skořice 
                          - něco na dozdobení

Postup:
1) Odvážíme si ovesné vločky a dáme je do větší misky, ve které budeme vše míchat dohromady. Já většinou použiji 50 gramů. Koláček je opravdu sytý a 50 gramů stačí. Navíc díky tomu, že je vloček méně, je potom výsledný koláč nadýchanější. 

2) Na talířku si rozmačkáme banán a přidáme ho k vločkám.

3) K vločkám a banánu přidáme celé vejce.

4) Následně přidáme polévkovou lžíci medu a stejné množství burákového másla. Vysledovala jsem, že je lepší to s kousky arašídů, protože když se v koláčku máslo rozpustí, pořád sem tam narazíte na kousek buráku a to mám ráda. Pokud si ale myslíte, že by vám tato "překvapení" vadila, tak použijte máslo jemné.

5) Do směsi přidáme tak čajovou lžičku skořice (nebo podle chuti) a trošičku mléka.

6) Já do směsi občas přidám ještě chia semínka.

7) Všechno zamícháme dohromady, aby se všechny ingredience mezi sebou promíchali.

8) Směs nalijeme do hrnečku. Doporučuji nižší hrníček s větším průměrem, aby se vám koláček dobře vyklepával a nebyl moc vysoký - mohl by se vám potom zlomit. 

9) Hrnek se směsí dáme do mikrovlnky. Já dávám na cca 2 minuty při plném výkonu. A jak poznáte, že je koláček hotový? Za prvé by měla směs vyběhnout a povrchu by neměla vypadat mokře. Výsledný koláček bude nadýchaný a bude se odlepovat od stěn nádoby.

10) A teď už jen koláček vyklepněte na talíř a dozdobte. Já si na vrh dávám pořádné množství bílého řeckého jogurtu a v poslední době jsem si oblíbila datlový sirup. Můžete ale použít cokoliv - sezónní ovoce, med, čokoládu, různá semínka, marmeládu. Cokoliv vás napadne.

Pochopitelně můžete měnit i příchuť samotného mug caku. Mně ale přijde, že banán je super příchuť, navíc se skvěle hodí ke skořici a burákovému máslu. 

Máte nějakou oblíbenou variaci na tuto super rychlou snídani? :) Určitě mi ji napište do komentářů a já ji s radostí vyzkouším :)


Mějte se a smějte se :)))

You Might Also Like

0 komentářů

Děkuji za komentář :))

Napište mi :)

Name

Email *

Message *

Popular Posts