Jak zkrotit mastnou pleť?

5:00:00 PM

Ahoj všichni :))

Dnes pro vás mám článek, který doufám, pomůže některým z vás. Přesněji těm, kteří mají mastnou pleť a tento fakt by chtěli změnit nebo alespoň potlačit :). Já sama mám mastnou pleť, která je logicky náchylnější k akné a to prostě není příjemné. Během posledních měsíců jsem ale přišla na to, jak s mastnou pletí správně pracovat a ve skutečnosti mi přijde, že má pleť už neprodukuje tolik oleje jako tomu bylo dříve, takže bych se s vámi všemi chtěla podělit o různé typy, jak s tímto typem pleti bojovat. 

PÉČE O PLEŤ:
Obecně logicky doporučuji dívat se v drogériích nebo parfumériích po produktech, které jsou směřovány k mastnější nebo smíšené pleti. Tyto produkty v sobě mnohokdy mají matující částice nebo i různé chemické látky, které napomáhají léčbě a kontrole akné. Naopak produkty pro suchou pleť budou většinou pleť nějakým způsobem rozjasňovat a dělat ji "mastnou" a lesklou, což člověk s již mastnou pletí úplně nepotřebuje :).

První věcí, o které si myslím, že si lidé s mastnou pletí myslí, že je špatná, je hydratace pleti. KAŽDÝ člověk musí svou pleť hydratovat, používat vhodné krémy nebo i oleje. Když je totiž pleť hydratovaná, je na pohled plnější a rychleji se hodí akné a i jizvičky, které po akné většinou zbudou. Já na noc doporučuji klidně hutnější krém, který se přes noc hezky vsákne a pleť vyživí. Ráno bych naopak volila něco lehčího, co se rychle vstřebává a třeba má i matující efekt. Navíc pokud pleť nehydratujete, pokožka si řekne, že musí produkovat více mastnoty, aby pleť byla vláčná, takže vlastně pokud budete pleť hydratovat a mazat, oklamete ji, a ona bude produkovat méně přirozeného oleje a mazu.

Další věcí, kterou já osobně mám ráda a druhý den vidím velký rozdíl, jsou masky. Můžete volit masku hydratační, nebo klidně i na problematickou pleť, která spíše vysouší (poté ale opět nezapomeňte hydratovat), nebo zkrátka jakoukoliv, která se vám zalíbí. Já nejraději používám více masek na jednou. Na problematická místa (u mě brada) dám spíše vysušující masku a na zbytek obličeje prdnu masku hydratační :).

Pokud máte dny, kdy máte obličej obsypaný pupínky a chcete se jich co nejdřív zbavit, použijte obyčejný dětský pudr Aviril. Já na pleť nanesu jemný poprašek (ano, vypadám potom jako gejša :D) a s pudrem jdu spát. Ráno případné zbytky omyju a poté použiju krém. Akné a jiné pupínky se pudrem vysuší a většinou se velmi nápadně zmenší nebo úplně zmizí. Za tenhle malý a levný trik ručím :). Navíc po pudru je pleť hezky jemná.

Poslední typ, co se týče péče o pleť, je zařazení beauty oleje do vaší rutiny. Já osobně používám kokosový olej, který je lehce dostupný a není nijak drahý. Já ho používám každý večer místo pleťového krému. Proč přidávat více oleje na již mastnou pleť? Jak už jsem psala, snažíte se svou pleť oklamat, že už je dost mastná a že už nemusí produkovat přirozený olej, takže příště si to vlastně bude pamatovat a množství mastnoty se bude snižovat. Skutečně to tak funguje, já si to nevymýšlím :D. Kokosový olej místo pleťového krému jsem se snažila používat i v létě, ale to mi moc nesedlo, ale teď v zimě je to naprosto super a myslím si, že je to ten hlavní důvod, proč moje pleť už není téměř vůbec mastná :).


DEKORATIVKA:
I v tomto případě platí, že byste měli vybírat spíše produkty pro mastnou a smíšenou pleť. Pokud tedy vybíráte make-up, vyhýbejte se produktům, které jsou rozjasňující, nebo pro mdlou pleť. To by nedělalo dobrotu. Pokud seženete make-up přímo pro mastnou pleť, bude to skvělé, protože bude spíše matnější a nebude z vás dělat lesklou disko kouli :D. Já mám ráda Revlon Colorstay, protože dělá verzi pro mastnou a smíšenou pleť. 

S make-upem souvisí i matující primer, který vám hodně pomůže :). Seženete je v drogérkách i dražších parfumeriích.

Pokud přes den chcete vypadat prezentovatelně, určitě s sebou v tašce noste pudr a štětec. Můžete se totiž kdykoliv přepudrovat a tím odstraníte nahromaděnou mastnotu z obličeje. 


Tak myslím si, že je to k mým radám vše a na nic jsem nezapomněla :). Péče o pleť je nesmírně individuální věc a co vyhovuje mně, nemusí sedět vám. Za zkoušku ale nic nedáte :). Pokud máte i vy nějaké tipy a triky, jak s mastnou a smíšenou pletí pracovat, určitě mi je napište do komentářů :). Ráda se něco přiučím.

Mějte se a smějte se :)))

You Might Also Like

0 komentářů

Děkuji za komentář :))

Napište mi :)

Name

Email *

Message *

Popular Posts